Digitálne dvojča mesta Prešov

Inovatívny digitálny koncept modelu mesta, ktorého podstatou je možnosť modelovať rôzne situácie, priamo reagovať na vzniknuté otázky a predpokladať ich dopad v skutočnej realite.

  • Prize money pre víťaza: 3000 €
  • 20. - 21. október 2023
  • Múzeum Solivar, Prešov

Aftermovie

Východisková situácia

Vytvoriť inovatívny koncept modelu mesta, ktorého podstatou je možnosť modelovať rôzne situácie z oblasti energetiky, dopravy, životného prostredia, bezpečnosti, urbanizácie, odpadového hospodárstva a priamo reagovať na vzniknuté otázky a predpokladať ich dopad v skutočnej realite.

V prvotnej fáze pôjde o návrh konceptu v niektorej z oblastí, ktoré vstupujú do chodu a riadenia mesta. Mesto Prešov však v budúcnosti predpokladá existenciu komplexného riešenia – dátovej a riadiacej platformy

Cieľ hackathonu

Zámerom mesta Prešov je začať proces tvorby digitálneho dvojčaťa, pomocou ktorého môže mesto v budúcnosti lepšie plánovať svoju činnosť, simulovať plány či odhaľovať ich riziká pred samotným nasadením. Prostredníctvom hackathonu, chce mesto Prešov motivovať odbornú komunitu k vývoju nových digitálnych služieb, rozvíjať sa a posúvať mesto v oblasti otvorených dát, ich využiteľnosti pre rozhodovanie a plánovanie samosprávy a tiež pre občanov a návštevníkov mesta.

bars
chart

Výzva hackathonu

Vytvor realizovateľný detailný koncept / prototyp pre digitálne dvojča pre mesto Prešov, ktorý poskytne zlepšené služby a efektívnejšie riadenie pre obyvateľov a mestskej správy v jednej zo spomenutých oblastí.

Tématické okruhy, v ktorých mesto Prešov predpokladá vytvorenie konceptov pre digitálnu dvojičku:

  • Systém pre ukladanie a zber dát z komunikačnej platformy a call centra
  • Urbanizácia a plánovanie na základe demografického vývoja v meste
  • Zobrazenie vrstiev a regulačných listov územného plánu
  • Energetika a spotreba energií mestských budov resp. budov mestských organizácií
  • Riadenie statickej a dynamickej dopravy
  • Komplexné monitorovanie a vyhodnocovanie životného prostredia (teploty, kvality ovzdušia, hlučnosti, množstva slnečného svitu a pod.
  • Bezpečnosť a predikcia nebezpečných situácií a javov
  • Odpadové hospodárstvo (triedený odpad, množstvový zber, veľkokapacitné kontajnery, koše na psie exkrementy a pod.)

Očakávané riešenie

Očakávaný koncept navrhnutý počas hackathonu musí:

  • Vychádzať z reálneho mestského prostredia
  • Zohľadňovať súčasný stav dostupnosti dát
  • Rátať s možným rozširovaním a byť škálovateľný
  • Obsahovať API na detekciu zmien v údajoch

Dáta dostupné pre hackerov počas hackathonu

  • Katalóg otvorených dát
    (aj na DATA.GOV.SK), ktoré sú vytvárané pri výkone činností z jednotlivých kompetencií miestnej samosprávy Mesta Prešov
    Zobraziť katalóg
  • Katalóg otvorených dát
    Katalóg otvorených priestorových (geografických) dát|
    Zobraziť katalóg

Výhercovia

Prvé miesto
Tím nolimit

Navrhli riešenie, ktoré umožňuje meranie okamžitej spotreby elektrickej energie objektov mesta Prešov, publikovanie údajov do dátového skladu mesta a vizualizáciu spotreby za ľubovoľnú časovú jednotku.

„Ďakujeme mestu za adresné témy, ktoré boli konkrétne, a pilotné riešenie bolo možné predstaviť priamo na mieste konania hackathonu. Vybrali sme real-time zber dát do novej dátovej platformy mesta v kombinácii s aktuálnymi potrebami v oblasti energetiky, kde výsledkom by malo byť meranie a následné šetrenie.”

Matej Lukáč

Druhé miesto
Tím ZARF

Riešenie, ktoré navrhli sa zaoberá interpretáciou dát z dátového skladu mesta Prešov a ich zobrazovaním takou formou, aby boli použiteľné a pochopiteľné pre administratívnych pracovníkov aj bežných občanov.

„Ďalší zo série celoslovenských hackathonov, kedy môžeme potvrdiť, že ide o technologickú udalosť popredných priečok čo sa týka príprav, organizácie a exekúcie. V Prešove sme taktiež mohli vidieť, že v meste prevláda stále silný podiel mladej a zapálenej generácie, ktorá aj tentokrát ukázala, že im na ich meste záleží a chcú ho, rovnako ako svoju krajinu, posúvať vpred.“

Marek Gogoľ

Tretie miesto
Tím Džawľ

Ich navrhnuté riešenie využíva údaje v reálnom čase zo senzorov, zohľadňuje nevyužité miestnosti a voľné dni, či vyhodnocuje nedostatky a podľa týchto údajov inteligentne upravuje vykurovanie, aby sa zabránilo zbytočnej spotrebe energie.

“Hackathon Digitálne dvojča mesta Prešov je skvelá príležitosť nájsť inovatívne nápady a spájať talenty do tímov, ktoré sa môžu premeniť na začínajúcich podnikateľov. SPŠE Prešov dlhodobo vychováva mladých inovátorov pre hackathony alebo iné príležitosti a tým systematicky prispieva k digitálnej budúcnosti mesta.”

Martin Šechný

Zoznam mentorov a expertov

photo

Peter Hanečák

Programátor a konzultant pre IT a Open Data

Peter Hanečák sa aktívne zaujíma o mnohé "otvorené" témy, najmä Open Source (otvorený softvér) a Open Data (otvorené údaje). V súčasnosti pôsobí ako programátor a konzultant pre IT a Open Data. Peter je členom iniciatívy OpenData.sk, neziskovej organizácie SOIT.sk a Linux komunity Fedora.

photo

Miloslav Michalko

Špecialista na geopriestorové dáta

Miloslav sa špecializuje na geopriestorové technológie, pričom sa pohybuje na pomedzí komunitných GIS projektov a regionálneho strategického plánovania. Je nadšencom vo využívaní otvorených mapovacích GIS nástrojov a OpenStreetMap na podporu regionálneho rozvoja. Na Prešovskej univerzite pôsobí ako odborný asistent, kde vedie medzinárodný projekt EUthmappers s cieľom …

Zobraziť viac

photo

Lenka Sýkora

Produktový manažér pre budovanie eGovernment riešení prioritných životných situácií MIRRI SR

Pôsobí aktuálne na MIRRI v oblasti budovania životných situácií a zameriava sa na digitalizáciu štátnych služieb pre podnikateľov z pohľadu používateľov. Dlhodobo pôsobila v bankovom sektore, kde sa venovala o.i. inováciám vo finančnom sektore a produktovému manažmentu digitalizácie bankovníctva.

photo

Mariana Hurná

Informatička, správa informačného systému mesta Prešov

Poznajúc procesy na úrade, kde sa denne zbiera a spracúva veľké množstvo informácií, ktoré môžu byť veľmi zaujímavé pre verejnosť, iniciovala v roku 2012 zavedenie automatizovaného spôsobu zverejňovania živých datasetov, prehľadov a mapových vizualizácií v rozumnej štruktúrovanej forme s otvorenou licenciou na použitie. Týmto počinom sa mesto Prešov stalo lídrom pre …

Zobraziť viac

photo

Michal Hricišín

Vývojár softvéru so zameraním na technický leadership

Michal začínal svoju kariéru ako PHP vývojár a v priebehu rokov sa vypracoval do pozície odborníka na frontendové aj backendové technológie. Okrem svojich technických schopností má aj ekonomické znalosti v oblasti marketingu a manažmentu. Momentálne zohráva kľúčovú úlohu ako Product Owner v jednom z najvýznamnejších projektov v bart.sk, ktorý sa zaoberá digitalizáciou …

Zobraziť viac

photo

Ján Staš

Odborný asistent na Fakulte elektrotechniky a informatiky TU v Košiciach

Viac ako 15 rokov sa venuje počítačovému spracovaniu prirodzeného jazyka (NLP) so zameraním na tvorbu slovníkov a štatistických jazykových modelov pre systémy na automatické rozpoznávanie plynulej reči, systémy na automatické odpovedanie na položené otázky a dialógové systémy na báze strojového učenia, ako sú chatboty a voiceboty. V ostatnom období sa venuje tiež analýze …

Zobraziť viac

photo

Denis Sedlák

Manažér pre rozvoj lokálneho ekosystému, Slovenská vesmírna kancelária

Denis pracuje ako manažér pre rozvoj lokálneho ekosystému v priemyselnej zložke Slovenskej vesmírnej kancelárie. Študoval na HEIP v Paríži a MGIMO v Moskve so zameraním na medzinárodné vzťahy. Má background vo venture kapitálovom sektore, v Slovenskej vesmírnej kancelárii zodpovedá za vyhľadávanie nových investičných príležitostí. Je taktiež co-foundrom 2 early stage …

Zobraziť viac

photo

Matúš Bakoň

Konateľ výskumno-vývojovej spoločnosti insar.sk

Matúš je absolventom Slovenskej technickej univerzity v Bratislave v odbore geodézia, kartografia a diaľkový prieskum Zeme. Jeho aktivity sú zamerané na monitorovanie stability objektov a infraštruktúry prostredníctvom družicovej radarovej interferometrie (InSAR). Po získaní skúseností v laboratóriách diaľkového prieskumu Zeme vo svete (ČVUT v Prahe, Leibniz University …

Zobraziť viac

photo

Lukáš Jankovič

Dátový analytik

Ako dátový analytik, sa Lukáš zaoberá otvorenými dátami v OZ Alvaria, na MIRRI a v samospráve. Podieľal sa na projekte Otvorené dáta v regiónoch Slovenska, Open Data Lab (VŠ) a Spoznaj otvorené dáta (SŠ), tvorbe e-learningu pre samosprávy a stredné školy. Zaoberá sa vizualizáciou, dopadom a príkladmi využitia otvorených dát.

photo

Peter Remiš

Konzultant MIRRI

Peter je zanieteným fanúšikom digitálnych technológií a inovácií. Aktívne sa venuje navrhovaniu, dizajnu a vývoju web aplikácií, portálov, online riešení a taktiež online marketingu. V rámci MIRRI aktuálne pracuje na tvorbe funkčných prototypov pre životné situácie občana a spolupracuje na projektoch zameraných na rozvoj IT systémov verejnej správy. V minulosti pôsobil …

Zobraziť viac

Často kladené otázky

Kto je zadávateľ hackathonu?

Zadávateľom a zároveň vlastníkom témy hackathonu je mesto Prešov.

Čo je definícia tímu?

Odporúčaná veľkosť tímu je 2 až 5 ľudí (na základe historických skúsenosti z organizácie hackathonov doma aj v zahraničí). Odporúčané role v time sú:

  • TECH účastníkom sa rozumie účastník, ktorý spĺňa aspoň dve kritériá z nasledovných: zvládne písať kód, tj ovláda akýkoľvek programovací jazyk, ovláda dizajnové nástroje, dokáže vytvoriť online prototyp, má vyštudovanú výpočtovú techniku.

  • BIZNIS účastníkom sa rozumie účastník, ktorý vie navrhnuté riešenie projektovo manažovat počas hackathonu a na záver, počas finálovej prezentácie, vie riešenie “predať” porote.

Samozrejme, ak účastník tímu nesplní ani jednu z vyššie uvedených kritérií, stále môže preukázať drive, ambíciu, má nápad, je kreatívny, je na hackathone vítaný a nie je diskvalifikovaný.

Aké sú vhodné role pre naše hackathony?

Pri našich hackatonoch nie je cieľom naprogramovať celé riešenie, ale priniesť jeho ucelený koncept. Zároveň je dôležité pri tvorbe a prezentácii riešenia myslieť a dbať na jeho realizovateľnosť, ktorá má veľkú váhu pri rozhodovaní poroty o víťaznom riešení. Ešte pred príchodom na hackathon si zadefinujte role v tíme. Snažte sa využiť silné stránky každého člena. Ak v tom budete mať jasno, ušetríte si čas a nepohádate sa Jeden človek samozrejme môže zastávať aj viacero rolí.

  • Analytik
    Myslí analyticky a vie rýchlo pochopiť a zakresliť procesy, či dátové štruktúry. Pri hľadaní technických riešení v akomkoľvek biznise sa totiž často príde na to, že problémom sú zlé procesy. Je teda dobré mať ich zakreslené, rozumieť im, navrhnúť vhodné úpravy a až potom navrhovať technické riešenie.

  • Dizajnér
    Rozumie dizajnovému procesu a vie, že jeden obrázok je viac ako tisíc slov. Náčrtmi či wireframami rýchlo zhmotní navrhovaný produkt. Ľahšie sa tak iterujú nové nápady a riešenia sa dajú otestovať s používateľmi. A či ostanete iba pri náčrtoch, alebo dizajn vyladíte, stále máte skvelú formu prezentácie vášho produktu.

  • Technik
    Rozumie technickým veciam. Ak sa napríklad navrhuje softwarový produkt, môže to byť softvérový architekt alebo programátor, ktorý navrhne technickú architektúru riešenia. Naprogramované veci sú plusom, ale nie cieľom. Ak sa rozhodnete niečo programovať, zamerajte sa iba na časti, ktoré určite stihnete dokončiť a odlišujú vás od konkurencie.

  • Produkťák
    Rozumie biznis potrebám a problémom zákazníka. Spoluprácou a spájaním informácií od ostatných členov tímu potom smeruje výsledný produkt tak, aby riešil problémy ako zákazníka, tak aj koncového používateľa a bol realizovateľný v stanovenom čase a rozpočte.

  • Obchoďák
    Aktívne komunikuje a prezentuje váš tím počas hackathonu a najmä predá váš produkt pri záverečnej prezentácii porote. Verí vášmu produktu, vie vyzdvihnúť jeho silné stránky, adresovať biznis problémy zákazníka a vyzdvihnúť výhody pre koncových používateľov.

Môžem meniť zloženie tímu aj počas hackathonu?

Zloženie tímov sa môže meniť pred hackathonom. Zloženie tímov je nemenné počas hackahtonu, to znamená, že nemôžu počas hackathonu, po oficiálnej registrácii a check-in pribudnúť nový člen tímu, ktorého meno alebo emailová adresa neboli uvedené pri registrácii alebo pri check-in v úvodný deň podujatia.

Čo sa bude diať po vyplnení prihlášky?

Akonáhle odošleš svoju prihlášku, do 24 hodín ťa kontaktuje (či už mailom, alebo telefonicky) člen tímu hacknime.to s ďalšími informáciami a postupom.

Môže sa stať, že ma nevyberú na hackathon?

Ak sa prihlásiš po naplnení kapacity, je možné, že nebudeš na hackathon vybraný ako súťažiaci. Uplatňujeme princíp "First come, first served".

Aké sú výberové kritéria na súťažiacich? Čo musím splniť?

Odporúčané kritériá na účastníka sú:

  • skúsenosti v oblasti IT,

  • skúsenosti v oblasti dizajnu,

  • skúsenosti v oblasti biznisu,

  • skúsenosti v oblasti tvorby aplikacii a prototypov,

  • skúsenosti z práce v “šprintoch”,

  • študenti s nápadmi,

  • skúsenosti z iných hackathonov,

  • skúsenosti zo zahraničia, najmä z IT, TECH, dizajn biznisu, startup odvetvia.

  • Ak má človek drive, má nápad alebo rozpracované riešenie, je vítaný.

Čo je konflit záujmov?

Konflikt záujmov predstavuje situáciu, pri ktorej osobný záujem motivuje alebo môže motivovať porotcu/mentora/zamestnanca organizátora/vlastníka témy/súťažiacich konať proti najlepším cieľom hackathonu. Zapájanie sa týchto osôb do činností, pri ktorých dochádza ku konfliktu záujmov, resp. pri ktorých by mohlo dôjsť ku konfliktu záujmov, nie je povolené. Medzi takéto činností patrí:

  • ovplyvňovanie mentorov a poroty s cieľom zisku pre seba alebo blízku osobu, ekonomického alebo iného prospechu,

  • ovplyvňovanie osôb pracujúcich u organizátora, ministerstva alebo v spoločnosti, ktorá má dodávateľské alebo partnerské vzťahy s organizátorom,

  • úmyselná úprava riešení mentorom, resp. prípadný jednostranný mentoring v prospech niektorých riešiteľov,

  • zloženie súťažného tímu mentorom, porotcom alebo osobou pracujúcou pre organizátora, vlastníka témy alebo ministerstvo,

  • a iné.

Ak riešiteľ zistí konflikt záujmov, je povinný bez zbytočného odkladu a preukázateľným spôsobom informovať o konflikte záujmov. Ak riešiteľ neoznámi okolnosti, ktoré by mohli viesť ku konfliktu záujmov, bude táto skutočnosť samotná predstavovať porušenie týchto zásad a možná diskvalifikácia súťažného tímu na hackathone. O diskvalifikácii rozhoduje organizátor.

Ak mám menej ako 18 rokov, môžem sa zúčastniť akcie?

Osoba mladšia ako 18 rokov, je oprávnená zúčastniť sa na podujatí len po vyplnení a odovzdaní informovaného súhlasu rodiča/zákonného zástupcu organizátorovi alebo s doprovodom rodiča/zákonného zástupcu, počas celej doby trvania podujatia.

Dokedy sa môžem ako účastník prihlásiť?

Tímy alebo jednotlivci sa môžu prihlásiť do 18. októbra 2023 alebo do naplnenia kapacity.

Aká je kapacita účastníkov?

Kapacita je maximálne 60 účastníkov.

Ako sa bude hodnotiť najlepšie riešenie na hackathone?

Splnenie zadania / Relevantnosť/ Funkčnosť:

  • Skóre od poroty: 1 až 35

  • Riešenie / POC / MVP / Softvér súvisí s témou hackathonu a definovaných výziev

  • Riešenie / POC / MVP / Softvér funguje a spĺňa aspoň základné užívateľské funkcie

Nápad / Originalita, Jedinečnosť, Kreativita 

  • Skóre od poroty: 1 až 10

  • Aká kreatívna je myšlienka Riešenia / POC / MVP / Softvéru?

  • Ako je Riešenie / POC / MVP / Softvér / Originálne? 

  • Je to niečo, čo sa ešte nerobilo, jedinečné aj voči konkurencii?

Používateľská skúsenosť / Pridaná hodnota (prípadne technický návrh pre riešenia bez frontendu)

  • Skóre od poroty: 1 až 15

  • Je celková používateľská skúsenosť intuitívna? 

  • Dáva Riešenie / POC / MVP / Softvér z používateľského UX hľadiska zmysel?

  • Aký bude dopad (z pohľadu rozsahu) a pridaná hodnota Riešenia / POC / MVP / Softvéru pre cieľovú skupinu?

Realizovateľnosť / Implementovateľnosť / Životaschopnosť

  • Skóre od poroty: 1 až 35

  • Naozaj Riešenie / POC / MVP / Softvér funguje? Je Riešenie / POC / MVP / Softvér ľahké škálovať? Potenciál riešenia byť skutočne zrealizované so zdrojmi, ktoré sú reálne k dispozícii

  • Ako relevantné je využitie resp. použitie Riešenia / POC / MVP / Softvéru v praxi, na vyriešenie zadanej výzvy

Odprezentovanie riešenia porote

  • Skóre od poroty: 1 až 5

  • Kvalita prezentácie, vizuálna stránka, obsah, podanie informácii zaujímavou formou

Maximálny počet bodov, ktoré môže získať riešiteľský tím je 100 bodov.

Čo sa stane v prípade, že účastnícky tím príde na hackathon s vopred pripraveným riešením?

Súťažný tím môže prísť na hackathon s predpripraveným riešním, ale musí byť viditeľné preukázané, že vďaka hackathonu, konzultáciám s mentormi a expertami prišlo k progresu a vylepšeniu jeho predpripraveného riešenia do finálnej podoby smerom k požiadavkám Vlastníka témy. Bude sa hodnotiť progres medzi predpripravenym riešením pred hackathonom a finálnym riešením, ktoré bolo odovzdané porote počas hackathonu.

  • Ak má súťažný tím predpripravený prototyp či riešenie, je povinný ho zaslať minimálne 3 dní pred hackathonom na kontrolu (napr. cez kód na Github link alebo inak (opis, link na web a iné možnosti))

  • Organizátor zaznamená predpripravený prototyp či riešenie a informuje o ňom členov mentorského tímu a poroty, v zložení: Vlastník témy + Organizátor + 2 vybraní experti

  • Účastník v rámci submission form pre porotu v rámci hackathonu opíše, aké riešenie mal predpripravené pred hackathonom (napr. cez kód na Github link alebo inak) a ako ho vylepšil v rámci hackathonu (opäť extovo aj cez Github link alebo inak). Všetci súťažiaci budú mať k dispozícii jednotnú submission form.

  • Porota v rámci hodnotenia porovná finálne riešenie s predpripravenym riešením a vyhodnotí finálne riešenie na základe: “Základné hodnotenia, bodová stupnica pre porotu”.

Môžu ma diskvalifikovať?

Súťažný tím môže byť diskvalifikovaný organizátorom ak je pristihnutý pri podvádzaní, kopírovaní riešení iných súťažných tímov, vyhotovovaní audio video záznamov, plagiátov a iného typu kopírovania ďalších súťažných tímov, zneužívania informácií iných súťažných tímov, nelegálne získané údaje a dáta od iných súťažných tímov, vytvárania obsahu so zámernom poškodzovania účastníkov alebo inak porušuje etiku súťaženia. Ktokoľvek bude svedkom neférového správania, informuje o ňom organizátora.

Podozrenie na diskvalifikáciu nahlasujú členovia súťažných tímov, prípadne mentori alebo tím vlastníka témy či Organizátora. Podozrenie na neférové správanie sa nahlasuje osobne Organizátorovi. Následne je tím / člen tímu, ktorý sa dopustil porušenia pravidiel, vyzvaný opustiť miestnosť, kde sa hackuje. Pre hladký priebeh a pokračovanie hackathonu budú o diskvalifikácii súťažného tímu zvyšní aktéri upozornení cez najbližšiu prestávku na občerstvenie.

Môžem so súťažným tímom odstúpiť aj počas hackathonu?

Odstúpenie súťažných tímov je možné kedykoľvek v priebehu trvania hackathonu. Zlúčenie súťažných tímov nie je možné od momentu úvodného check-inu súťažných tímov. Tím, ktorý má záujem odstúpiť, musí osobne upovedomiť organizátora.

Je možnost hackovať počas fyzického eventu aj online?

Pri fyzickom hackathone sa vyžaduje osobná účasť timu. V prípade potreby, alebo životnej situácie, je možnosť, aby člen súťažného tímu hackoval online.

Je účasť na hackathone spoplatnená?

Účasť tímov je bezplatná. Všetko potrebné zastreší Organizátor.

Môže sa hackovať aj cez noc?

Áno, je možnosť hackovať celú noc.

Organizátor neposkytuje spacáky, matrace, postele ani iné ubytovacie kapacity priamo na mieste konania hackathonu. Pitný režim alebo sprcha sú k dispozícií počas celého trvania hackathonu. Každý súťažný tím má jednu vyhradenú kartičku, s ktorou sa môže dostať z priestoru a do priestoru určeného na hackovanie, kedykoľvek počas trvania hackathonu.

Čo si musím ako účastník zabezpečiť a čo budem mať k dispozícií?

Účastník si musí priniesť vlastný notebook, prípadne iný hardware, ktorý potrebuje na riešenie úloh. O zvyšok bude postarané Organizátorom, tzn. štandard je dostupné wi-fi pripojenie, celodenné jedlo (formou bufetu, raňajky, obed, večera, snack + pitný režim). Organizátor nehradí náklady súvisiace s ubytovaním, ani cestovné náklady.

Ak chce riešiteľ hackovať počas noci, má takú možnosť. Organizátor neposkytuje spacáky, matrace, postele ani iné ubytovacie kapacity priamo na mieste konania hackathonu. Pitný režim alebo sprcha sú k dispozícii počas celého trvania hackathonu. Každý súťažný tím má jednu vyhradenú kartičku, s ktorou sa môžu dostať z priestoru a do priestoru určeného na hackovanie kedykoľvek počas trvania hackathonu.

Organizátor a Vlastník témy zabezpečí súťažným tímom čo najviac informácií, potrebné k riešeniu zadaných výziev počas hackathonu. Všetky informácie a podklady sa budú týkať témy hackathonu. Napríklad:

  • opis spoločenského problému,

  • dátový prieskum,

  • mediálny výstup,

  • datasety,

  • skúsení mentori a experti.

Aký je oficiálny jazyk hackathonu?

Oficiálny jazyk je slovenčina. Niektoré keynote prednášky či workshopy však môžu byť aj v anglickom jazyku.

Ako je zabezpečená strava počas podujatia?

Organizátor hackathonu garantuje teplú stravu, studené pokrmy či snacky formou bufetov počas celého trvania hackathonu. Takisto bude k dispozícii pitný režim.

Prize money pre víťazné tímy

Prvé tri miesta, ktoré porota vyhodnotí ako najlepšie budú ocenené prize money nasledovne:

  1. Prvé miesto : 3000 Eur

  2. Druhé miesto: 2000 Eur

  3. Tretie miesto: 1000 Eur

Čo nasleduje po hackathone (ak vyhrám)?

S najlepšími tímami bude prebiehať dialóg smerom k implementácii riešenia s cieľom splnenia potrieb vlastníka témy.

Čo to vlastne znamená "vyhrať hackathon" a komu čo musí víťazný tím odovzdať?

Víťazné tímy uzatvárajú na svoje riešenia, ktoré vznikli na hackahone Licenčnú zmluvu (licencia sa týka iba toho, čo vzniklo počas hackathonu). Ide o nevýhradnú licenciu, ktorá je ohraničená územím Slovenskej republiky a časovo neobmedzená, to znamená, že vôbec neobmedzuje autora v šírení svojho diela v rámci svojich komerčných aktivít. Naopak vlastník témy (vždy inštitúcia verejnej správy) je oprávnená šíriť licenciu v záujme hospodárnosti v rámci verejných inštitúcií. Autor zostáva vlastníkom diela, vlastník témy disponuje len takouto nevýhradnou licenciou. Navyše, ak sa výherné tímy nedohodnú na implementácií víťazného riešenia s Vlastníkom témy, víťazné prize money nemusia vrátiť späť Organizátorovi.

Chceš byť pri ďalšom kroku
k digitalizácii Slovenska?

Prize money

  1. Prvé miesto 3 000 €
  2. Druhé miesto 2 000 €
  3. Tretie miesto 1 000 €

Stačí vyplniť registračný formulár a následne vás budeme včas kontaktovať so všetkými detailami, dostanete všetky informácie o súťaži, aktuality a podrobnosti o výzve.

Miloslav Michalko

Špecialista na geopriestorové dáta

Miloslav sa špecializuje na geopriestorové technológie, pričom sa pohybuje na pomedzí komunitných GIS projektov a regionálneho strategického plánovania. Je nadšencom vo využívaní otvorených mapovacích GIS nástrojov a OpenStreetMap na podporu regionálneho rozvoja. Na Prešovskej univerzite pôsobí ako odborný asistent, kde vedie medzinárodný projekt EUthmappers s cieľom vytvoriť európsku sieť nadšených mapperov na stredných školách, ktorých úlohou je generovať kvalitné priestorové open data pre rozhodovanie najmä v humanitárnom a environmentálnom krizovom manažmente. Rovnako participuje aj na európskom projekte Catching-Up Regions, kde sa zameriava na nasadenie informačných systémov pre priestorové informácie (SDI) v regionálnych samosprávach na Slovensku.

Mariana Hurná

Informatička, správa informačného systému mesta Prešov

Poznajúc procesy na úrade, kde sa denne zbiera a spracúva veľké množstvo informácií, ktoré môžu byť veľmi zaujímavé pre verejnosť, iniciovala v roku 2012 zavedenie automatizovaného spôsobu zverejňovania živých datasetov, prehľadov a mapových vizualizácií v rozumnej štruktúrovanej forme s otvorenou licenciou na použitie. Týmto počinom sa mesto Prešov stalo lídrom pre oblasť OPEN DATA v samosprávach.

Michal Hricišín

Vývojár softvéru so zameraním na technický leadership

Michal začínal svoju kariéru ako PHP vývojár a v priebehu rokov sa vypracoval do pozície odborníka na frontendové aj backendové technológie. Okrem svojich technických schopností má aj ekonomické znalosti v oblasti marketingu a manažmentu. Momentálne zohráva kľúčovú úlohu ako Product Owner v jednom z najvýznamnejších projektov v bart.sk, ktorý sa zaoberá digitalizáciou Slovenského futbalového zväzu. V jeho pozícii riadi celkový smer projektu a zabezpečuje jeho technickú realizáciu. Okrem toho zastáva aj pozíciu CTO, kde svoje technické znalosti a vášeň pre inovácie využíva na riadenie a rozvoj spoločnosti. Jeho portfólio technológií zahŕňa širokú paletu nástrojov a riešení, vrátane MongoDB, Google Cloud Platform, Graph QL alebo rôzne použitie Rest APIs.

Ján Staš

Odborný asistent na Fakulte elektrotechniky a informatiky TU v Košiciach

Viac ako 15 rokov sa venuje počítačovému spracovaniu prirodzeného jazyka (NLP) so zameraním na tvorbu slovníkov a štatistických jazykových modelov pre systémy na automatické rozpoznávanie plynulej reči, systémy na automatické odpovedanie na položené otázky a dialógové systémy na báze strojového učenia, ako sú chatboty a voiceboty. V ostatnom období sa venuje tiež analýze a detekcii prítomnosti stresu v reči a analýze nenávistnej reči, ofenzívneho jazyka a toxického obsahu na sociálnych sieťach. Je členom iniciatívy European Online Hate Lab koordinovanou Európskou komisiou, ktorá združuje odborníkov na NLP z 11 krajín EÚ. V súčasnosti sa v rámci projektu zameraného na vytvorenie 3D digitálneho obrazu krajiny špecializuje na oblasť dendrológie, automatickú pasportizáciu zelene, monitoring vitality a zdravotného stavu stromov, monitoring prevádzkovej bezpečnosti stromov a monitoring mikroklímy a využitia vody nadzemnou biomasou s využitím infračervenej termografie, digitálnej fotogrametrie a 3D laserového skenovania.

Denis Sedlák

Manažér pre rozvoj lokálneho ekosystému, Slovenská vesmírna kancelária

Denis pracuje ako manažér pre rozvoj lokálneho ekosystému v priemyselnej zložke Slovenskej vesmírnej kancelárie. Študoval na HEIP v Paríži a MGIMO v Moskve so zameraním na medzinárodné vzťahy. Má background vo venture kapitálovom sektore, v Slovenskej vesmírnej kancelárii zodpovedá za vyhľadávanie nových investičných príležitostí. Je taktiež co-foundrom 2 early stage startupov.

Matúš Bakoň

Konateľ výskumno-vývojovej spoločnosti insar.sk

Matúš je absolventom Slovenskej technickej univerzity v Bratislave v odbore geodézia, kartografia a diaľkový prieskum Zeme. Jeho aktivity sú zamerané na monitorovanie stability objektov a infraštruktúry prostredníctvom družicovej radarovej interferometrie (InSAR). Po získaní skúseností v laboratóriách diaľkového prieskumu Zeme vo svete (ČVUT v Prahe, Leibniz University Hannover, The Chinese University of Hong Kong, UTAD Portugal), kde sa venoval vývoju družicových monitorovacích systémov, pôsobil ako hosťujúci výskumný pracovník v Nemeckej vesmírnej agentúre (DLR), oddelenie softvéru a simulačných technológií. V súčasnosti pôsobí ako konateľ výskumno-vývojovej spoločnosti insar.sk s.r.o. ktorá vyvinula oceňovanú platformu (remotIO) na kontinuálne monitorovanie deformácií a podporu systémov včasného varovania pri monitoringu zosuvov a strategicky významných objektov (priehrady, diaľnice, letiská) a zároveň ako hosťujúci pedagóg na Katedre financií, účtovníctva a matematických metód Fakulty manažmentu, ekonomiky a obchodu Prešovskej univerzity v Prešove.

Peter Remiš

Konzultant MIRRI

Peter je zanieteným fanúšikom digitálnych technológií a inovácií. Aktívne sa venuje navrhovaniu, dizajnu a vývoju web aplikácií, portálov, online riešení a taktiež online marketingu. V rámci MIRRI aktuálne pracuje na tvorbe funkčných prototypov pre životné situácie občana a spolupracuje na projektoch zameraných na rozvoj IT systémov verejnej správy. V minulosti pôsobil dlhodobo v telekomunikačnom sektore, kde sa venoval online marketingu, riadeniu a rozvoju online predaja, optimalizácii a automatizácii predajných procesov a návrhu a tvorbe online a e-commerce riešení.